wtorek, 10 marca 2015

Ustroń na weekend

wyciąg na Czantorię
Beskidzka piątka, to idealna propozycja spędzenia wolnego czasu w górach. Składa się na nią pięć miejscowości położonych w Beskidzie Śląskim, tj. Brenna, Istebna, Szczyrk, Ustroń i Wisła. I w tym momencie muszę się zatrzymać i opisać wspaniałą miejscowość wypoczynkową w górach. Mowa o Ustroniu. Już od czasów studenckich jeździłem do Ustronia zawsze po zdanej sesji egzaminacyjnej. Była to taka moja mała przystań i ostoja po ciężkiej nauce na sesję.

 Wyciąg na Czantorię

Zawsze ze znajomymi wybieraliśmy Ustroń,a powodów było kilka: bliskość, atrakcyjność. Tanie noclegi Ustroń, a przede wszystkim górskie czyste powietrze. Na co dzień mieszkamy w miastach i nie znamy pojęcia "czyste, świeże powietrze". Dopiero, gdy przyjeżdżamy tutaj, na Beskid Śląski to czujemy, że oddychamy. Nasze płuca oczyszczają się z wszystkich toksyn i cieszą się, tak jak i my, z górskiego powietrza. Uważam, że Ustroń ma bardzo fajnie rozwiniętą bazę noclegową dla turystów, w ogóle całe to miasteczko jest nastawione na przywitanie turystów. Wszechobecne są karczmy górskie, stoiska z produktami regionalnymi tj. miody, oscypki, kapcie góralskie i inne skórzane wyroby. Uwielbiam ten klimat. Zawsze jak tam jadę przypominają mi się te szaleńcze czasy studenckie, kiedy to noc nie miała końca, a dzień był pełen niesamowitych doświadczeń. Chodziłem po górach, zdobywałem kolejne szczyty i cieszyłem się z tu i teraz.

W drodze na szczyt góry
Pamiętam, mój strach kiedy pierwszy raz wszedłem na wyciąg krzesełkowy. Nogi mi się trzęsły jak galareta. Było to właśnie w Ustroniu, na wyciągu krzesełkowym na Czantorię. Jakoś udało mi się przełamać strach i byłem zachwycony widząc ten cudny krajobraz. Dolna stacja wyciągu jest położona na wysokości 389 m n.p.m., z kolei górna na wysokości 851 m n.p.m. Na samej górze możemy delektować się przepięknym widokiem. Możemy skorzystać tam z punktu gastronomicznego oraz straganów oferujących pamiątki z Ustronia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz