poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Ważne informacje

W ostatnich latach dużą popularnością cieszą się wycieczki autokarowe po Europie. Coraz więcej Polaków decyduje się na tego typu urlop. Warto również pamiętać, że im więcej tego typu wycieczek, tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku komunikacyjnego. Doniesienia medialne na temat wypadków autokarowych niestety powtarzają się każdego roku. Należy pamiętać, że uczestnikom takiego wypadku należą się odszkodowania, o których często się zapomina.

Zgodnie z ustawą prawa przewozowego, to przewoźnik, a nie organizator przejazdu odpowiada za szkody wobec pasażerów. Dlatego zawsze przed wyjazdem, warto się zorientować, jaka firma świadczy nam usługi przewozowe, by w razie problemu, wiedzieć do kogo się zwrócić. Wiele niedoinformowanych turystów, którzy zostali poszkodowani w takim wypadku zwraca się o odszkodowanie do biura podróży. Niestety nie otrzymują tam szukanej pomocy, bowiem biuro podróży odpowiada za inne względy. Dlatego tak ważne jest, byśmy zawsze byli zorientowali z jakim przewoźnikiem współpracuje nasze biuro podróży.

Dodatkowo zgodnie z prawem przewozowym przewoźnik odpowiada  z tytułu niewykonania umowy przewozu na przykład opóźnienie przejazdu, natomiast za uszkodzenia mienia pasażerów przewoźnik odpowiada tylko, jeśli wypadek nastąpił z jego winy.

Wybierając się zatem na wymarzoną podróż, zadbajmy o swoje bezpieczeństwo. Zorientujmy się w przepisach i zapytajmy biuro podróży o wszelkie informacje dotyczące przewoźnika. Nie warto zawracać sobie tym głowy w razie ewentualnego wypadku. Lepiej być wcześniej przygotowanym, by później zwrócić się bezpośrednio o odszkodowanie do osoby lub firmy, która nam je wypłaci.

Warto również pamiętać, że samo odszkodowanie pełni funkcję kompensacyjną, stanowi bowiem finansową rekompensatę uszczerbku, który powstał u osoby poszkodowanej w skutek zdarzenie wywołującego szkodę. 
Wysokość takiego odszkodowania musi być adekwatna do rozmiarów powstałej szkody.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz